Gamtosauginis ugdymas
Tarptautinis projektas „Globalinės veiksmo dienos 2024“
Tęstinis projektas „Patirtinis ugdymas lauko edukacinėje erdvėje „Daržas-laboratorija“. Metereologinė stotelė orų stebėjimams“
2020 metais pradėjome kurti lauko edukacinę erdvę „Daržas-laboratorija (kitaip „Patirčių kampas“). Pateikėme paraiškas finansuoti šį projektą iš Biržų rajono savivaldybės aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos ir 2021 m., 2022 m. gavome finansavimą. Taip atsirado erdvė, kurioje vaikai patys, praktinės veiklos metu tyrinėja, eksperimentuoja, augina daržoves, stebi vabzdžių gyvenimą, aiškinasi gamtos reiškinius. Vieną kartą per savaitę, šioje erdvėje kiekvienai amžiaus grupei, organizuojama ugdomoji-pažintinė veikla. Kasmet mes šią erdvę pildome naujomis priemonėmis. Pastebėjome, kad vaikų žinios, noras tyrinėti ir stebėti nuolat auga. Šiais metais nusprendėme su vaikais kalbėtis apie klimato kaitą, orų permainas. Tam tikslui vėl rašėme paraišką ir gavome 495 eur. (iš aplinkos apsaugos rėmimo programos) įsigyti vaikiškai metereologinei stotelei. Projekto „Metereologinė stotelė orų stebėjimams“ paraiška
Įsigijus šią priemonę laukė iššūkis kaip suprantamai pristatyti ją ikimokyklinio mažiaus vaikams. Čia į pagalbą atskubėjo priešmokyklinukai (Bedančių grupė). Jie įgyvendino projektą „Orų stebėtojai. Mūsų laboratorijos metereologinė stotelė“ ir pirmieji susipažino su šios stotelės paskirtimi ir prietaisais. Kad būtų dar aiškiau, jie apsilankė Biržų metereologinėje stotyje, kur jos vadovas B. Medinis paaiškino vaikams, kaip galima sekti ir stebėti orų permainas. Grįžę priešmokyklinukai, eksperimentuodami ir tyrinėdami, aiškinosi ką matuoja barometras, higrometras, vėtrungė, lietaus matuoklis. Dabar jie puikiai žino ir kiekvieną dieną renka stotelės duomenis. Projektą „Orų stebėtojai“ vaikai patys pristatė darželio draugams ir pasidalino patirtimi rajoninės gamtamokslinės konferencijos „Gamta ir mes“ metu.
Koncepcija „Edukacinė aplinka. Lauko edukacinių erdvių kūrimas ir pritaikymas ugdomajam procesui“